1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

XF 1.1 E-Mail Inhalt ändern

Discussion in 'XenForo Questions and Support' started by Rico Schönherr, Jun 11, 2012.

1. Hallo,

ich würde gerne wissen, wie ich den Inhalt der versendeten E-Mail bei Registrierung ändern kann?

greez

Rico

2. Chris D

Chris D XenForo Developer Staff Member

Hello,

This is unfortunately a predominantly English speaking forum, but I have used Google Translate...

According to that: "I would like to know how I can change the contents of the e-mail to register?"

If you would like to amend the content of the e-mail sent to new users, you need to edit the Email Templates.

This can only be done by putting your installation into debug mode:

http://xenforo.com/community/threads/frequently-asked-questions.5183/#post-248490

You will then find Email Templates in the Development tab.

There is a user_email_confirmation template and MAIL_CONTAINER that might help you.

Google Translation:

Wenn Sie möchten, den Inhalt der E-Mail geschickt, um neue Benutzer zu ändern, müssen Sie die E-Mail-Vorlagen bearbeiten.

Dies kann nur, indem Sie Ihre Installation in Debug-Modus ausgeführt werden:

http://xenforo.com/community/threads/frequently-asked-questions.5183/#post-248490

Sie finden dann E-Mail-Vorlagen in der Entwicklung Registerkarte.

Es gibt eine Vorlage und user_email_confirmation MAIL_CONTAINER die Ihnen helfen könnten.

HWS likes this.
  3. DSF

DSF Well-Known Member

It's better I translate it.

Du musst bei dir den Debug-Modus aktivieren.
    Im ACP findest du unter "Entwicklung" das Template des E-Mails.
    Ferner gibt eine Vorlage unter user_email_confirmation MAIL_CONTAINER. Das wird dir weiter helfen.

BTW: Gehe mal auf www.xendach.de - Das ist unsere deutschsprachige Seite. Ich denke mal, das ist einfacher für dich dort.

4. Hello, been found. I was offered before, here to write in German, so I thought I always can. Because I know it now but that's not the imm, I write in English (Google).

greez

Rico

Share This Page